Spordimassaaž

Pole vahet, kas teed sporti või oled lihtsalt aktiivse eluviisiga, siis igal juhul on taastumine täpselt sama oluline või isegi olulisem, kui treening ise. Igasugune treening kulutab meie keha. Kasv ja areng toimub peale treeningut. Seega on oluline, et lihased saaksid parimad tingimused, et valmistuda järgmiseks treeninguks ette. 

Selleks, et anda enda kehale parim taastus valivad paljud aktiivsed inimesed massaažiteraapia vormi, mida nimetatakse spordimassaažiks. Aga mis on spordimassaaž täpselt?

Millal kasutada spordimassaaži?

Spordimassaaž on tegelikult soovitatav väga paljudel juhtudel. Näiteks, kui tunned mingites kohtades lihaspinget või lihasvalu. Ühtlasi on soovitav massaaži minna ka siis, kui tunned et mingis piirkonnas on lihase liikuvus piiratud või tunduvalt vähenenud. Tavaliselt saab sellest aru ka nii, et kehahoiak ei ole enam päris õige ning rüht on kannatada saanud. 

Füsioterapeudi juurde tasub, siis minna, kui häiritud on ka näiteks vere- ja lümfiringe. Tegelikult aitab tugev massaaž veel erinevatest unehäiretest vabaneda ning leevendab inimese stressi taset, muutes teda palju rahulikumaks. Läbi selle paraneb inimesel ka vaimne tasakaal, mis aitab kõvasti kaasa psüühikale. Samuti tasub füsioterapeudi juurde minna, kui lihased on näiteks hüpertoonilised. 

Spordimassaaži mõjud

Siin jaguneb teema kaheks ehk neil on primaarsed, kui ka sekundaarsed mõjud. Primaarsed mõjud on kasulikud pigem meie füsioloogilisele ja psühholoogilisele poolele. Näiteks võib see avalduda paranenud vedeliku tsirkulatsiooni või hoopis lihaste lõdvestuse näol. Samuti aitavad primaarsed mõjud kaasa ka meie armkoe formeerimisele ning ühtlasi normaliseerib see ka meie sidekudesid. Ühtlasi paraneb ka inimese vaimne tervis. 

Sekundaarsed mõjud on pigem seotud meie tunnetega ning nendega seonduvatest seisunditest. Näiteks tunneme ennast palju energilisemana, sest meie keha on palju liikuvam ja paindlikum. Samuti kasvab ka meie emotsionaalne tervis. Suurespildis kasutatakse samu võtteid, mis klassikalises massaažis

Millal ei ole spordimassaaž soovitatav?

Ometi tuleb ette ka olukordi, millal ei ole mõistlik massööri juurde minna ning vahest võib see isegi kahjulik olla. Näiteks ei tohiks kindlasti minna siis, kui sul on värskelt kokku kasvanud haav või värske armkude ning sama kehtib ka avatud haavade puhul. Eemale tuleks hoida ka erinevate lihaste või kõõluste rebendite puhul. Samuti on mõistlik eemale hoida põletuste ja põrutuste puhul, sest vastasel juhul võib asi aina hullemaks minna. 

Ohtlik on massaaži minna ka külmakahjustuste puhul või erinevate reumahaigustega. Ettevaatlik peaks olema ka veenilaiendite ja ka tromboosi korral. Lisaks kui tunned ennast üldiselt kurnatud, soovitame samuti massaaž edasi lükata. 

Mida teha enne spordimassaaži tulemist?

Enne massaaži tulemist on parema kogemuse ja tulemuse saamiseks soovitatav natuke ennast ka ette valmistada. Sellega tagad endale võimalikult mõnusa ja mugava külastuse ning võtad sessioonist maksimumi. 

1) Räägi oma soovidest 

Räägi terapeudile täpselt, mis mure sul hetkel on ja mis sind vaevab. Tasub teada anda, kus kohast hetkel valutab ning mida täpsemalt soovid. Lisaks anna kindlasti koheselt märku, kui mingis kohas hakkab väga ebamugav või kui terapeut peaks mingit kohta ettevaatlikult käitlema. 

2) Joo vett 

Kindlasti jälgi, et sa oleksid piisavalt hüdreeritud ning seda nii enne ja peale sessiooni. See on oluline, sest kui lihased on stressis, siis kogunevad sinna toksiinid, mis blokeerivad olulisi toitained ja hapniku transporti. Vesi aitab nendest toksiinidest vabaneda ning kehast välja minna. 

3) Pane vastavad riided

Pane ennast väga mugavalt riide ning täpselt vastavalt enda soovile. Riided võiksid olla mugavad ning samuti sellised millega on mugav toimetada. Mida mugavamalt sa end tunned seda meeldivam saab sinu kogemus füsioterapeudi juures olema. 

4) Enne sessiooni ära palju söö

Kuna terapeut hakkab sind igatpidi pressima ja mudima, siis on mõistlik enda toitumist enne sessioonile minemist jälgida. Mugavam on võtta lihtsalt kerge snäkk millest on täiesti piisav. 

Meie teenusest

Sportmassaazi sessioni viib läbi meie kogenud füsioterapeut, kelle eesmärk on pakkuda rahustavat teraapiat, mis aitab samuti keha maksimaalselt ka lõõgastada. Sessioon on täiesti personaalne ning lähenetakse just kliendi soovidest ja valu kohtadest. Kui tunned et mingid kohad on veidi kanged, siis soovitame tulla massaaži, sest see on üks parimaid võimalusi oma keha eest hoolt kanda. 

Massaaži teenus on kõikidele, kellel vähegi soovi. Aset leiab spordimassaaž Tallinnast väljas asub Tabasalus ning ühe sessiooni pikkuseks on kuni 45 minuti. Ühe tunni hind on 50 eurot. Vali endale sobiv aeg juba täna ning tule ja tee endale lõõgastav puhkus. 

BRONEERI AEG JUBA TÄNA!

Korduma Kippuvad Küsimused

1. Mis on spordimassaaž?

Spordimassaaž  sisaldab endast spetsiaalset võtete kompleksi, mille eesmärk on tõsta sportlikku töövõimet ning samuti aitab kaasa taastumisprotsessile. Spordimassaaž on spetsiaalselt ette nähtud füüsiliselt nõudliku elustiili ja/või hobidega inimeste abistamiseks. Selline ravimassaaž arvestab teatud tegevuste mõju konkreetsetele liigestele, lihasrühmadele, kõõlustele, sidemetele ja pehmete kudede rühmadele. 

Spordimassaaži eesmärk on vähendada lihaspingeid, ebamugavustunnet ja valu.

2. Kellele on spordimassaaž mõeldud?

See on mõeldud kõigile. Kuigi nimi ütleb, et tegu spordi massaažiga, siis tegelikult ei saa sellest kasu ainult sportlased. Spordimassaaži kasutatakse süvakoe massaaži tehnikat ning seda saab kasutada väga erinevate seisundite raviks, näiteks:

Lihaste ja liigeste vigastused, nagu nikastused ja venitused
Peavalud
Korduvad pinge vigastused
Seljavalu

Spordimassaaži terapeut kasutab kogu ravi jooksul erinevaid süvakoe tehnikaid, mis hõlmavad pikisuunalist eemaldamist, hõõrdumise tehnikaid, löömist ja lihasenergia tehnikaid.

3. Millised on spordimassaaži vastunäidustused?

Peamiselt on vastunäidustused rohkem kliendi enda huvides. Spordimassaaži ei tasuks kohe kindlasti tulla, kui oled haige või on mõni muu meditsiiniline seisund. Peamine põhjus on selles, et massaaž ei pruugi olukorda paremaks teha vaid vastupidi hullemaks.

Lühidalt välja tooduna, siis vastunäidustused on: kõrge palavik, joobeseisund, trauma korral, verejooks või on tugev kurnatus. 

4. Palju maksab spordimassaaž?

Spordimassaaži ühe sessiooni hind on 50 euri. Sessiooni kestvus on kuni 45 minutit. Pane selga mugavad riided. Muidugi on massöör osav kehaosade katmises rätikutega.